Translate

Feb 3, 2011

Happy Bunny Year 兔兔年快樂


兔兔年快樂!
我有遵守我的諾言在吃飽后回來繼續發文哦!哇哈哈!
來説說昨天年除夕好了
恩...早上就在家裏打掃、看看電視嚕~
然後午餐就隨便煮個韓國泡麵吃一吃這樣
Happy Bunny Year!
See!I kept my promise to post another entry after food hunted!muahahaha!
Okay,let's talked about Chinese New Year Eve.
Erm...me&mommy are cleaned house and watched TV during morning 
and cook a Korea instant noodle for our lunch

媽咪今年又幫她的寶貝虎尾蘭裝飾一番
哈哈哈
Mommy was decorated her beloved sanseveria AGAIN,lol

我喜歡今年客廳的小角落
是我的構思  然後是我媽咪擺設的
那個籃子是媽咪結婚時用的  超復古吧!
賀年卡是馬六甲的姨丈寄來的
是今年唯一一張賀卡  囧...
I heart the little corner in our living room 
Thats my idea and my mom make it.
Did u notice the basket? Really retro,right?
my mom got it when she get married with my papa.
And the only one Chinese New Year greeting card this year were sent by my uncle who lived in Malacca

今年你來我家會吃到的年貨
感謝Miss S的木薯片
你大概是不想讓我減肥吧?也給我太大包了 =︿=
Yes,here is all chinese new year's goods u will eat if u coming to my house.
Thk you Miss S for the cassava chips!
I think u don't want me slim down,issit?How bad you are =︿=

到了晚上  我跟媽咪的團圓飯是Pizza Hut的Variety Box
左邊是Chicken Supreme 右邊是Veggie Lover
我對食物是非常不挑的人,可是這雞翅膀真的不好吃涅... 
Back to the point,our reunion dinner is ordered Variety Box from Pizza Hut
Chicken Supreme by left & Veggie Lover by right
Well,I'm not a food picker but this chicken wings are really not yummy...

這晚上還挺無聊的  只有看電視
然後就塗塗指甲油
原本想塗紅色的說...最後還是改走樸素可愛路綫
哈哈哈
我好愛我指甲上的小蝴蝶結
During the night,doing nothing but watched TV and then i started manicure myself. 
Actually,i wanna get a red colour on my nail but i changed my mind to simple&cute style,lol
Love the little ribbons on my nails

腳指甲是桃紅色
拇指加了小花花貼紙
不過阿...我的腳被曬黑得跟什麽一樣
那個人字拖有夠明顯的
Peach colour for my toes and i stick the floral on thumbs
Uh...the serious sunburned printed the line of slipper on my leg already

好不容易等到12點(其實我已經等到快睡着了)
我就站在我房間窗前拍  別人方的煙火
這裡和你們分享美麗的煙火圖

When 12am(in fact,i'm very sleepy already)
i shot the firework in front of my room's window
and share with u guys here


拍攝時  mode是設置成“煙火”
所以拍攝出一些很特別的照片 XD
我喜歡
I set my Cam to firework mode
so took alot of "special"photo  XD
I like it anyway 

最後年除夕就這樣過了 @@|||(汗顔)
今天年初一   感謝上帝 中午過後出太陽了!
然後我跟我媽咪也沒再幹嘛... 
非常慵懶的在家裏渡過了大半天(不是每天都很慵懶嗎?)
午晚餐是KFC   
又然後我現在就坐在電腦前  打著這篇網志這樣
So...the chinese new year eve passed with nothing @@|||(sweat)
Today is the first day of chinese new year,thx god the sun was come out on afternoon,no more raining!
And me&my mom are relaxing a whole day .
Now,i sat in front of my lappie for update these after having KFC as dinner.

偷偷跟你們說呀
其實我越老哦不~是越大就越不喜歡拜年這事
尤其是那些“很關心”你的親朋慼友來拜年時  真的是一件非常頭痛的事
我今年大概會聽到“蛤?你還沒有找到工作啊?” blablabla
好煩  >''<
拜托,不要再問我了啦!我比你們任何人都煩自己沒有找到工作好嗎!
好討厭啊啊啊啊啊啊啊啊啊啊 >︿<
真的很謝謝你們的關心 但是拜托拜托不要再問了,我會非常感謝你的!
tell u guys secretly,I dun like abt first footing when i was getting old  opps,is getting mature,
feel headache when those relatives who "very concern" you coming.
I beg they will asking me >>"What?You still haven't get a job?"blablabla this year.
VEXED>''< 
PLEASE~~Dun asking me kinda this questions anymore!!!
I'm vexed than u guys abt i havent get a job,k???
Thank you for ur concerning and i will really appreciate if u dun asking!

好啦!先這樣~
翻譯好英文我就要去看 NTV7的《媒人幫》了
首部電視電影   光看預告就覺得很不錯了!
馬來西亞的華裔演員們&電視電影工作者  加油!
掰!
Well,stop my pen here~
I gonna watching 《The superb match makers》on NTV7 now!
A first TV's movie in Malaysia and their trailer are attract me to watch indeed!
To dear all chinese artist and worker in media,gambatte!!!
Tata!

はるこ


2 comments: