Translate

Feb 3, 2011

Busier new year eve忙碌的新年前

今天是大年初一,祝大家新年快樂!!!
讓我在上傳照片的同時先來發一篇  忙碌的新年前
Today is the first day of Lunar New Year,wish everyone Happy Bunny Year!!!
Let me post a "Busier"new year eve while i'm uploading photos


每年的新年前   我媽咪都會自己做春卷   近兩年她也做了海苔酥
(哦!我忘了拍春卷  哈哈哈)
做春卷比較累人  海苔酥就輕鬆多了
Every single year,my mommy will make the love letters herself before Chinese New Year but she fried the crispy seaweed recent year also
(Opps! I forgot to took pic for love letter)
anyway,love letter are really exhausted to make than crispy seaweed 



之前和之後
好濃郁的海苔香啊啊啊啊啊
Before and after
Rich seaweed smelllllllll

通常被炸成散開得很藝術的海苔酥
在被放進罐子前  都先送進我的嘴巴裏  哇哈哈哈
超好吃的 (流口水)
Normally i will put kinda this "art" crispy seaweed inside my mouth before they go into jars
muahahahahah
SUPER YUMMYYYYY(saliva dropping)



今年我媽咪也特地趕工車了用布碎拼接的沙發套
因爲 去年自製的沙發套坐了一整年  是時候改換了 哈哈哈
她根本是天才 
Mommy D.I.Y sofa covers last year and is times to change it,hahaha
So my mommy rushed to make her D.I.Y sofa covers by pieces of cloth too
oh god,shes genius indeed 


鏘鏘!右邊就是今年新的沙發套了
漂亮吧!
Tadang,new sofa covers by right
issit pretty???

不用懷疑!雖然我們是基督徒 但也是有慶祝新年哦!
只是我們比較沒有特別忌諱什麽啦~(笑)
天哪,我好餓~~~還沒吃午餐說
我要先去覓食了,遲點再發新文哦! 
No doubt!!!We've celebrate Chinese New Year even though we're christian
but we didnt taboo anythings(smile)
oh gee...i'm super hungry right now coz i haven eat my lunch
got to go for hunting food and i will post another entry after coming back~
see ya~~

はるこ




2 comments:

  1. 你妈妈太厉害啦!连沙发套也会!!!
    海苔酥好像海报噢!==lll
    好像很容易做,好好吃~~~

    ReplyDelete
  2. 她很久很久很久以前是裁縫師 :D
    不過現在是我的專屬裁縫師,哈哈哈~不然我長那麽胖很難買衣服...= =+
    哈哈哈,海苔酥超容易做的阿!你下次可以試試 :D

    ReplyDelete